יום שני, 5 בינואר 2009

איזו עזרה באמת צריך בבר משדרות מהבנק שלו? (2)

מי אמר שאין סיפוקים מיידיים בכתיבת בלוג?

רק אתמול כתבתי על כך שהעזרה האמיתית אותה צריכים תושבי הדרום מהבנקים היא שהבנקים יודיעו כי במשך כל מבצע עופרת יצוקה וששה חודשים לאחריו, הם לא יחזירו שום המחאה לתושבי הדרום.

אמרתי שאני מעריך כי מהלך זה לבדו יכול להציל מאות עסקים בדרום מקריסה, ועוד אמרתי, שאי החזרת המחאות זה גם סוג של הגדלת האשראי במשק והוא עולה בקנה אחד עם המדיניות הנוכחית של בנק ישראל לנהל מדיניות מונטרית מרחיבה, ולפיכך אין ספק שבנק ישראל לא יתערב ואפילו יתמוך בבנקים אם הם יודיעו באופן חד צדדי שהם לא יחזירו המחאות לתושבי הדרום לתקופה מסויימת מתום המלחמה.

כל זה היה, כאמור, אתמול; וזה עתה התבשרנו
בידיעות אחרונות כי המפקח על הבנקים, מר רוני חזקיה (שבפוסט הקודם זקפנו לזכותו חלק נכבד מאיתנותם של הבנקים), הורה היום (ב') בהוראת שעה לסניפי הבנקים שבקו האש בדרום לאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרת האשראי שנקבעה להם; וזו לשון הידיעה בידיעות אחרונות:

"הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הורה היום (ב') לסניפי הבנקים שבקו האש בדרום לאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרת האשראי שנקבעה להם - בין 1,000 ל-5,000 שקל למשקי הבית, ועד 10% מהמחזור של חשבונות המגזר העסקי.

בנק ישראל מעודד בהוראה את הבנקים ללכת עד כמה שאפשר לקראת ציבור הלקוחות, כדי להקל עליהם מבחינה פיננסית.
הקלות אלה באות בנוסף להקפאה שעליה החליטו הבנקים למשכנתאות באזור, תוך מתן הלוואות בריבית פחותה ופטור מעמלות.

הפיקוח על הבנקים הודיע שהוא מקיים מעקב שוטף אחר אפשרות של צ'קים חוזרים, והודיע שלא יהסס להפעיל את סמכותו אם יתברר שכמות הצ'קים החוזרים חורגת מהסביר. חזקיהו אמר כי לא יהסס להפעיל את סמכותו במקרה זה, כדי לא לכלול את יתרת כמות הצ'קים החוזרים במניין החוקי שמאפשר להגביל את החשבון של נותן הצ'קים".

עד כאן לשון הידיעה בידיעות אחרונות; ואנחנו מאושרים, כמובן, ש"כיוונו לדעת גדולים":
יום אחד בלבד חלף מאז שהפוסט עלה בבלוג "נגד הבנק" ועד שיצאה הוראת השעה של הפיקוח על הבנקים.
מקרה בלבד? היינו רוצים להאמין שלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה